۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

ايران


 فرگون زیبا  
 
 
 
فرگون زیباترین زن زمانه خویش بود و همسر ملک شاه . در مجلسی زنانه ، زنی از خاندان نزدیک همسرش گفت فرگون خانم ! شنیده ایم هیچ خدمتکار ایرانی به کاخ خویش راه نمی دهی ؟ 
 
بانوی اول ایران پاسخ داد : ایرانی خدمتکار نمی شناسم ! 
 
آن زن سماجت کرد و گفت : چطور ؟ اعتماد نمی کنید ؟ ! 
 
فرگون زیبا گفت : من نیازی به کمک دیگران ندارم هم نژادانم را هم برتر از آن می دانم که آنها را به خدمت بگیرم . زنان رومی و چینی و یونانی را هم که می بینید پیشکش سرزمین های دیگرند به پادشاه ایران و من تنها مواظب آنانم تا آسیب بیشتری به آنها نرسد . 
 
زن دیگری می پرسد : مگر پیشتر چه آسیبی دیده اند ؟  
 
فرگون زیبا می گوید دوری ! دوری از شهر و دیار شان ! این بزرگترین آسیب است .  
 
آن زن دست به گیسوی فرگون می کشد و می گوید حالا می فهمم برای چه همه تو را دوست دارند …
 
 
 
به گفته دانای ایرانی (( ارد بزرگ )) : نامداران ماندگار آنانی اند که سرشتی نیکو و دلی سرشار از مهر دارند.
 
 
 
 
 
 باران مهر  
 
 
 
روزی که سپاه ایران خود را آماده می ساخت شر یونانی ها را پس از سالها بردگی از روی ایران کم کند باران بسیاری بارید یکی از جادوگران در بین مردم شایعه کرده بود این باران اشک آسمان بخاطر مرگ جوانان ما است و بزودی خبرهای بسیار بدی می رسد . این خبر را به اشک یکم نخستین پادشاه از دودمان اشکانیان دادند او هم خندید و گفت این شاد باش آسمانها به ماست باران مایه رحمت و رویش است نه پیام شوم . سپاه کوچک و پارتیزانی او خیلی زود بخش بزرگی از شمال خراسان را از شر یونان آزاد ساخت و دل ایرانیان میهن را در همه جا گرم نمود اشک های بعدی ایران را به شکل کامل آزاد ساختند .
 
اندیشمند برجسته کشورمان ارد بزرگ می گوید : باران ، مهر آسمان است نه بغض آن ، همانند آدمیان مهرورزی که می بارند و کینه توزانی که خشک و بی نشانند .
 
نکته ایی را باید در این جا بنویسم و آن واژه پارتیزان است در کشورمان بسیاری فکر می کنند این واژه مربوط به مبارزین کمونیست اروپای شرقی در 50 سال پیش است حال آنکه این واژه در واقع مربوط به سپاهیان اشک یکم بود چون آنها از خاندان پارت بودند و ارتش منظمی هم نداشتند و به شکلی چریکی به سپاه حمله می کردند به آنها پارتیزان می گفتند پارتیزان ها بسیار تیراندازان باهوشی بودند و با تعداد اندک توانستند به مرور دشمن را از ایران پاکسازی نمایند.
 
 
نگاهی دیگر به تهی دستی 
 
فره ورتیش دومین پادشاه ایران از دودمان مادها و فرزند دیاکو  بود . بامدادان بر دیوار دژ کاخ فراز آمده به خانه های مردم هگمتانه می نگریست هنوز بسیاری در بستر خویش آرمیده و زندگی در شهر جریان نیافته بود فرمانروا به لب دیوار دژ آمده و به پایین نگریست در پای دیوار زنی را دید که بر خاک های پای دژ خوابیده است به دیده بان نزدیک خویش گفت این زن در اینجا چه می کند و کی به اینجا آمده ؟
دیده بان گفت بسیاری از شبها زنهای تنها در پای دژ می خوابند چون اینجا امنیت هست و کسی آنها را آزار نمی دهد . فرمانروا گفت مگر آنها زندگی ندارند . نگهبان گفت بسیاری از آنها بیوه اند و یا سرپرستی ندارند همسرانشان یا در جنگ کشته شده اند و یا بیماری جانشان را گرفته .
فره ورتیش رایزن پیرش را خواست و جریان را برایش باز گو نمود . و به او گفت قدرت فرمانروا تنها در ایجاد امنیت در مرز ها نیست مردم هم باید امنیت جانی و همینطور ادامه زندگی داشته باشند .
دستور داد چهارصد اسب از داشته های فرمانروایی را فروختند و با آن ساختمانی در کنار کاخ خویش بنا نمود برای زنان و مردان تنها و دردمند . روزی سه وعده غذا به آنها داده می شد . بی پناهان را پس از نگهداری تشویق به زندگی و فعالیت های شرافتمندانه می کردند .
 
پادشاه ایران فره ورتیش دستور داد در تمام شهرهای ایران چنین ساختمانهایی ساخته شود . و یکی از هنجارهای اصلی این برج ها این بود که نام و نشانی از  آمدگان نمی پرسیدند .
 

ارد بزرگ اندیشمند و متفکر برجسته کشورمان می گوید : آزادگان تهی دستی را ننگ می دانند و نه تهی دستان را .  
 

 
 
 

۸ نظر:

papary گفت...

حالا دیدین زنها همیشه هم بد نیستند؟ ;)

papary گفت...

چه جالب! پارتیزان رو نمی دونستم

papary گفت...

میگم! پس این کمیته امداد قدمتی باستانی داره!!!
جل الخالق

ناشناس گفت...

پريا!
كي گفته زنها بدن
مهرباني و مهر زنهارو هيچ موجودي نداره
اما گاهي يادشون ميره نشون بدن
و خصلتهاي ديگشونو نشون ميدن

مهرباني واقعي رو در زنها ميشه ديد
تجلي اون تو مهر مادريه
همينجا ميگم
ماماني مخلصتم
خيلي مهربوني
(جدي باشين)

papary گفت...

من همینجا از طرف خودم از شما تشکر ویژه میکنم در مورد این نظری که دارین.
اکثریت مردهایی که من میبینم در مورد زنا همیشه بد میگن و میگن زنا فلانن و بهمانن.

درسته! یه موقع هایی خصلتهای دیگشون رو نشون میدن، خیلی اذیت کننده هست. از کسی که انتظار داری، برعکسش رو که ببینی خیلی برای آدم سنگین میشه.

خدا مادرت رو همیشه برات سالم و تندرست در کنار پدرت و شماها نگهداره.
مامانا که خیلی گلن. بعضیاشون جدا فداکاری رو به حد اغلاش رسوندن. نمونش رو دارم

ناشناس گفت...

پریا جان بله
خدا مادرتونو کنارتون نگه داره
و همون آرزوی همیشگی من برات
100000000 جا با هم برین بگردین
برا من هم پوسترشو بیاری
;)

papary گفت...

ممنون
همچین
حالا چرا پوستر؟ میشه عکس خوردنی هاشم بیارما!!!:D

ناشناس گفت...

نه ه ه ه ه ه ه ه
خوردنيا نه
بعد منم دلم ميخواد
اونوقت از اين كه هستم توپولتر ميشم