۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

مادر

صد بهار برابري به كوثر نكنند

وان باده ي آتشين به ساغر نكنند

عشاق جهان اگر برايند به هم

در عشق برابري به مادر نكنند



***
عصاره همه مهرباني ها را گرفتند و از آن مادر را ساختند. شكسپير
مادر والاترين شاعر،چيره دست ترين نقاش،تردست ترين آهنگساز و ماهر ترين پيكرتراش است. اوشو
هيچ نغمه اي روح پرور تر و د لنشين تر از كلمه مادر وجود ندارد. جبران خليل جبران
هيچ گلي عطر و رنگ و زيبايي مادر را ندارد. ارنست همينگوي
براي من مادرم با شكوه ترين زني است كه ديده ام. چارلي چاپلين
يك بوسه مادرم مرا نقاش كرد. رافائل
آنگاه كه فرشتگان در آسمانها سر در گوش يكديگر نهاده و نغمه هاي پر شور عشق را سر مي دهند،هرگز نمي توانند كلمه اي آسماني تر از كلمه مادر بيابند. ادگار آلن پو
***
دستهاش به سخاوت آسمان...و نگاهش مثل نگاه کبوتر پاک و معصومه
قلبش اونقدر وسیعه که هر چقدر در اون راه می رم و قدم بر می دارم به پایانی نمی رسم.
نمی دونم تا چه حد می تونم توصیفش کنم...فقط می دونم وقتی می خوام راجع به این واژه ی
آسمونیه خودم حرف بزنم یا بنویسم ، یه بغض پنهان از اعماق قلبم به گلوم می شینه.
قبلا گفتم باز هم می گم جز "سادگی" هیچ کلمه ای زیبنده ی وجودش نیست.
عاشق نگاه معصوم و پاکشم...
از اینکه از بطن این مادر به دنیا پا گذاشتم همه ی عمرم سپاسگذار خدا هستم.
.
دست همه ی مادرای دنیا رو می بوسم و روزشون مبارک
تقدیم به مادر عزیزم
***

مادر!
بی تو تنها و غریبم
اتاق خالی ام بی تو چه سرده
مادر!
مادر خوب و قشنگم
بدون تو دل من پر درده
فضای این خونه بی بوی تو هیچه
صدای تو هنوز این جا می پیچه
مادر مادر
هنوزم تو دلم
تموم قصه هات جوونه
خاله سوسکه دیگه
شعر آشتی مثه قدیما نمیخونه
مادر مادر
شبا با صدای لالائی های تو
خوابیدم
لالائی مادرم
حلا نوبت توست تو بخواب امیدم
مادر مادر
مادر!
بی تو تنها و غریبم
اتاق خالی ام بی تو چه سرده
مادر!
مادر خوب و قشنگم
بدون تو دل من پر درده
فضای خونه بی بوی تو هیچه
صدای تو هنوز اینجا می پیچه
مادر مادر
هنوزم تو دلم
تموم قصه ها ت جوونه
خاله سوسکه دیگه
شعر آشتی مثه قدیما نمیخونه
مادر مادر
شبا با صدای لالائی های تو
خوابیدم
لالائی مادرم
حالا نوبت توست تو بخواب امیدم
مادر مادر
مادر مادر...

۱۱ نظر:

Memorialist گفت...

روز مادر مبارک :)

papary گفت...

به مامان گل و نازنینت روزشون رو تبریک بگو. امیدوارم سال های سال سایشون، به همرا پدرت به سر تو و خواهر برادرت باشه و تو جمع خانوادگیتون همیشه صدای قش قش خنده باشه. البته قبل از خنده، سلامتی.

papary گفت...

"جز "سادگی" هیچ کلمه ای زیبنده ی وجودش نیست"
"یه بغض پنهان از اعماق قلبم به گلوم می شینه."

نمیدونم این رو خودت نوشتی یا از کسی! هر کسی که نوشته دقیقا واقعیت رو نوشته. هیچ موقع نمیشه از مادرا بهترین توصیف رو جز خود کلمه "مادر" داشت.
من یکی که اگر مامانم رو نداشتم تا الان صدبار افقی شده بودم.

مرحومه مغفوره گفت...

زیر سایه وجود پدر و مادرت شاد باشی و خوش.
ممنونم از لطفت.

نیکو گفت...

حسابش از همه دنیا جداس
مادر رو میگم
اصلا حساب کتاب براش نکنیم سنگین تریم
آخه حسابش بی حسابه!

Memorialist گفت...

ممنون از لطفت :)
روز مادر رو به مامان گلت هم تبریک بگو از طرف من .

افیون گفت...

مرسی مسیحا جان :)

معمار بیکار گفت...

روز مادرت مبارک

ناشناس گفت...

ممنون از همه
و مبارک مجدد به همه

آتیش پاره گفت...

سلام مرسی روز مادر برای همه مامایی که بچهاشون را باعشق بزرگ میکنن مبارک

ناشناس گفت...

مبارک
مبارک