۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

مجيد خراطها

 
 
درنسل جديد خوانندگان پاپ عده اي هستند که دوست دارند کم کار باشند يکي از اين خوانندگان مجيد خراطها خواننده جواني است که خيلي زود
 
خودرا در بين بهترين هاي پاپ به اهالي موسيقي نشان داد.
 
او در عرصه موسيقي و خوانندگي به موفقيت هاي قابل توجهي دست پيدا کرده و مي کوشد در اين عرصه تاثيرگذار و انديشمند باشد.
 
يکي از مشخصه هاي اين خواننده ي محبوب اين است که آهنگ و موسيقي و ترانه را جدي ميگيرد.
 
شايد به اين دليل است که آثارش به دل مي نشيند و روح را نوازش ميدهد.
 
در اين ميان چيزي که باعث ماندگاري آثار او ميشود و او را از ديگر خوانندگان متمايز ميکند سوز صداي اوست. صدايي آميخته با عشق و احساس و غم که شنونده با هر بار شنيدن کارهايش نه تنها به دلزدگي و تکرار نمي رسد بلکه براي هميشه براي او تازگي خواهد داشت.
 
در ميان اهالي موسيقي خوانندگان جوان زيادي آمدند و تمام تلاش خود را کردند تا براي خود شهرت و محبوبيتي به هم زنند و به قولي رو کم کنند. فعاليت هايي نظير : استفاده کردن از صداي ديگر خوانندگان - ويرايش صدا از طريق دستگاههاي کامپيوتري - ساختن کليپ ويديو و پخش مکرر از شبکه هاي ماهواره اي و ...
 
که البته عده اي در اين ميان به آنچه خواستند رسيدند و ماندگار شدند.
 
اما به جرات ميتوان گفت مجيد خراطها صاحب صدا و شعري کاملا متفاوت است. صدايي که درگذشته متعلق به هيچ خواننده اي نبوده و به
 
هيچ سيستم و دستگاه امروزي سپرده نشده است که دلنشين شود بلکه در واقع ريتم و سوز صداي او به تنهايي زيباست و به همين دليل است که
 
تمامي کارهاي او قابل تحسين است.
 

البته ناگفته نماند که ذوق اين هنرمند تنها در خوانندگي خلاصه نميشود بلکه وي ترانه سرايي-آهنگسازي- تنظيم و نوازندگي را براي خود
 
و آثار ساير هنرمندان نيز به عهده ميگيرد که نتيجه آن چيزي نميشود جز يک اثر خاطره انگيز و جاودانه.
 
این هم ترانه هایی که خود مجید خراطها خوانده و خود سراییده........
 

 
 
بی تو این روزای روشن واسه من تاریک و تاره
وقی بی تو تک و تنهام زندگیم منم نداره
از همون روزی که رفتی دل به هیچ کسی ندادم
فکر میکردم میرسی یه روز تو بیکسیم بدادم
گفتن لحظه آخر واسه من هنوز سواله
دیدن دوباره تو فقط تو خواب و خیاله
لحظه های آخر تو توی قلب من میمونه
هیشکی مثل من بلد نیست قدر چشماتو بدونه
رفتی و چشمای خیسم یادگاری از تو مونده
بی وفاییات هنوزم تورو رو از دلم نرونده
چشم براه تو میمونم تا که برگردی دوباره
میترسم وقتی که نیستی دل من طاقت نیاره
گفتن لحظه آخرواسه من هنوز سواله
دیدن دوباره تو فقط تو خواب و خیاله
رفتی اما خاطراتت توی قلب من میمونه
هیشکی مثل تو بلد نیست دلمو بسوزونه
تا وقتی که زنده هستم چشم براه تو میمونم
تو دیگه رفتی که رفتی نمیای پیشم میدونم
اما هرکجا که هستی منو تو دلت نگه دار
با چشمای خیس و گریون من میگم خدانگهدار
 
 
 
اینو زدم تا بدونی،موقع رفتنت نبود خدانگهدارت باشه،گرچه دلم راضی نبود
حق نداری که بگذری،از حرف من به سادگی زدم که یادت بمونه،هر جا میری باید بگی
اینو زدم،اما دلم،که از تو دل نمیکنه وای بمیرم رو صورتت جای انگشتای منه
گریه نکن عزیز من،الهی دستم بشکنه اما بدون هرجا بری،خاطره هات مال منه
برو ولی بدون که من میمونم توی حسرتت آره الهی بشکنه دستی که خورد تو صورتت
قربون گریه هات برم رفتنتم به دل نشست باید پیاده شیم گلم،قایقمون به گل نشست
 
اینو بدون فدات بشم ، تو بدترین وضعیتم اینو زدم تا بدونی از دست تو ناراحتم
تصمیمتو عوض نکن،اگه میخوای بری،برو درسته که زدم ولی،خیلی دوست دارم تو رو
الهی قربونت برم،خیلی برام بودی عزیز از پیش من برو ولی،خاطره هامو دور نریز
اینو زدم،اما دلم،که از تو دل نمیکنه وای بمیرم رو صورتت جای انگشتای منه
گریه نکن عزیز من،الهی دستم بشکنه اما بدون هرجا بری،خاطره هات مال منه
اگرچه خیلی داغونه،حرمتی داره این خونه زدم که جای حلقمون رو صورتت خونه کنه
الهی قربونت برم،اشکات آتیشم میزنه آخ روی ماهشو ببین،الهی دستم بشکنه
اینو زدم داری میری،یادت باشه مردی داری زدم ولی یادم نبود،بخوام نخوام باید بری
اینو زدم یاد بگیری،اگرچه قیدمو زدی وقتی که میپرسم کجا،جواب سر بالا ندی
 
 
 
بیچاره من، که بعد تو آواره میشم باورم نمیشه که رفتی از پیشم رو زمین گشتم ولی اما به سختی اومدم به دیدنت اما تو رفتی
چاره ی درد من،مرگم رسیده اینجا حتی قبله هم صبرم نمیده
اومدم نذارم عشقتو ببازی اما این رسمش نبود مهمون نوازی
می میرم،اگه از تو نشونی نمونه عزیزم می سوزم،تو نیای چشامو من به در میدوزم
می میرم،نگو رفتن من واست فرقی نداره من میرم،اما گریه نکن دیگه فایده نداره
میرم میرم میرم بدون وداع میرم میرم میرم به خاطره ها
میرم میرم میرم خداحافظ
بیچاره ام خسته ام چشم انتظارم توی این پس کوچه ها تنها نذارم
نیستی از تاریکی شبا میترسم بیوفا،دارم توی سرما میلرزم
میترسم از غصه ها دووم نیارم آخه هیچ نشونه ای از تو ندارم
آروم آروم دارم ار غصه میمیرم تو بگو نشونتو از کی بگیرم
 
می میرم،اگه از تو نشونی نمونه عزیزم می سوزم،تو نیای چشامو من به در میدوزم
می میرم،نگو رفتن من واست فرقی نداره من میرم،اما گریه نکن دیگه فایده نداره
تموم زندگیم اینه،من و بغض و در و دیوار.چی مونده ازتن خستم که میخواد بشینه اینبار.میرم خداحافظ...
 
قرار تنهایی ما روز جدایی فردا بود
خلاصه فردا واسه ما شروع کل دردا بود
فردا قرار بود من و تو از همدیگه جدا بشیم
فردا قرار بود همدم گریه ی بیصدا بشیم
از تو چه پنهون گل من من خیلی وقته بی تو ام
دیروز و فردا نداره برام چه سخته بی تو ام
یادش بخیر قلب تو بود برای من سنگ صبور میخواستم عاشقت کنم هر جور شده حتی به زور...
 
 
 

دیگه مجبور نیستی هرجا که می ری
ازم اجازه ی رفتن بگیری
میشه با هرکی که میخوای بجوشی
اصلاً هرچی دلت میخواد بپوشی
میشه به هرکی دلت خواست دل ببندی
یا با غریبه ها بگی بخندی
وقتی دیر می کنی یا میری جایی
دیگه نیستم بهت بگم کجایی
دیگه نیستم بهت بگم کجایی
...
نرو تنهام نزار با درد و غم هام
اگرچه دلخوری از خیلی حرفام
به قرآنی که از سایش گذشتم
به مرگ هر دوتامون خیلی تنهام
نگو می بینمت یه روز دیگه
آخه احساس من اینو نمی گه
نمی تونم قبول کنم نباشم
تر و خشکت کنه یه مرد دیگه
تر و خشکت کنه یه مرد دیگه
...
خداحافظ همیشه بهتر ازمن
همیشه یا که هر جا سر تر از من
تو چشمات بهترین بودم تو دنیا
نمی دیدی اگرچه کمتر از من
خداحافظ که رفتم بی بهونه
از این خونه دلم بدجوری خونه
به جای سر به روی شونه من
تو یادم خاطرات تو می مونه
تو یادم خاطرات تو می مونه
...
اگه کوه طلا واست بیاره
اگه دنیارو زیر پات بزاره
بازم دستای خالیم خوب می دونن
که هیشکی قدر من دوست نداره
گلت خشک شد ولی هرگز نمرده
زمان بوی تورو از خونه برده
دلم خوش بود میای یه شب تو خوابم
ولی چند ماهه که خوابم نبرده
داری می ری ولی پیشت می مونم
واست هیچی نبودم خوب می دونم
ولی من در عوض هرجا که باشم
واست تا آخر عمرم می خونم
واست تا آخر عمرم می خونم
...
شاید خیلی چیزا می خواستی،اما
منم هیچی نداشتم پات بریزم
انقدر بغضمو پنهون کردم از تو
از اون روزی که تو رفتی ، مریضم
قدیما یادمه می رفتی جایی
همیشه یه خداحافظ می گفتی
چقدر آسون شدم باهات غریبه
بازم پشت سرم چیزی شنفتی؟
...
الان داغی نمی فهمی چی میگی
مدیونی اگه یادم نیفتی
 
 
 
گل خشکی لای دفتر اشک گوشه ی چشام عکستو گوشه ی تاغچه این همه خاطره هام
یه دل پر از گلایه با یه شمع نیمه سوخته دو تا چشم پر حسرت دیده به گوشه ای دوخته
یه اتاق سرد وتاریک یه گل خشک ویه نامه تو دلم آواره اندوه اشک هنوز توی چشامه
 

خدا وصیت منو گوش بده ناممو بخون شاید دیگه من نباشم مواظب عشقمون بمون
میسپرمش بهت میرم تموم تارو پودمو
یه وقت نیاد برنجونی کسل کنی وجودمو
خدا یه وقت کسی نیاد بدزده قلب سادشو
کسی نیاد تو زندگی بشینه زیر سایشو
بهش بگه دوسش داره
خیلی بده زمونمون
خدا سپردمش بهت مواظب عشقم بمون
فردا قراره منو و تو از همدیگه جدا بشیم
فردا قراره همدم گریه بی صدا بشیم
تو کوچه های بی کسی نیستی و پرسه میزنم
ای ادما نگاه کنین غریب شهرتون منم
یادش بخیر منو وتو یه قلب پاک و بی غرور
حالا چی شد عوض شدی دلت کجاس سنگ صبور
من تو رو عاشق میکنم هر جور شده حتی به زور
 
اکم نکنید
خاکم نکنید بذارید اونم برسه
خاکم نکنید بذارید اونم برسه
بذارید اونو ببینم وقتی به حرفم می رسه
خاکم نکنید هنوزم عشقم رو ندیدم
این همه آماده شدم یه کفن دورم کشیدن
تابوت منو بذارید اونم بگیره
حس کنم عاشقمه وقتی که گریش می گیره
اشکای اونو کی به جای من کنه پاک
خداحافظ عشقم که منو برده زیر خاک
 
خاکم نکنید بذارید اونم ببینه
پیکر آشفته ی من بی رمق روی زمینه
خاکم نکنید بش بگید حالا که مردم
تو این جشن خشک و خالی اونو به خدا سپردم
 
بگی نگی
 

بگی نگی این روزا بازم خیلی دلم تنگه برات
بدجوری تنهام دوباره بی تو با اون رنگ چشات
بگی نگی چند وقته که دلتنگیام زیاد شده
باز هوای تو رو دارم
بهونه هام خیلی شده
 
بخوای نخوای دوست دارم
بیای نیای منتظرم
بگی نگی دق میکنم اگه تو تنهام بذاری
 
بگی نگی این روزا بازم خیلی دلم تنگه برات
بدجوری تنهام دوباره بی تو با اون رنگ چشات
بگی نگی چند وقته که دلتنگیام زیاد شده
باز هوای تو رو دارم
بهونه هام خیلی شده
 
کاشکی تو گرمای نگات بغض یخیمو بشکنم
حس بکنم که عاشقم شاید که باورت کنم
تو لحظه های خستگیم سر روی شونت بذارم
تو اوج بی کسیم نیای به گریه عادت میکنم
 
 
 
هر جا بری هر چی بشه بدون که دل نمی کنم
هر کی سر راهت اومد بدون که عاشقت منم
هر چی بگی همون میشم هر چی بخوای بهت میدم
هر جا بری باهات میام جواب قلبتو میدم
 
اما بدون بدون تو روز و شبم نمیگذره
اگه که پیشم نباشی دیگه خوابم نمیبره
اما هنوز تو خاطرم یاد تو میمونه بدون
این دفعه هم طاقت بیار یه روز دیگه پیشم بمون
دیگه پیشم بمون دیگه پیشم بمون
 
حالا که میری از پیشم فقط بدون دوست دارم
بیا که دل تنگت میشم سر روی شونت بزارم
هر جا باشی بدون که من چشمام هنوز به راهت
چه جوری که واسه تو جدایی خیلی راحت
 
اگه بری نمیتونم یه لحظه همراهت باشم
داری میری فقط بگو تا کی چشم به راهت باشم
حالا که میری از پیشم فقط اینو یادت باشه
گرچه دلم سیر ازت خدا نگهدارت باشه خدا نگهدارت باشه
 
یه روز دیگه پشم بمون ..
 
مسافر
قسمت نشد ببینمت ،خدانگهداری کنم
فرصت نشد بمونم و از تو نگهداری کنم
گفتم اگه ببینمت دل کندنم سخته برات
اگه یه وقت بگی نرو
رفتن پر از درده برام
گفتم صداتو نشنوم
ندیده از پیشت برم
پشت سرم زاری نکن
چی کار کنم مسافرم...
 
من میرم ولی باز ،تو بدون همیشه
یاد تو از خاطر من، فراموش نمیشه
گل من خوب می دونی،
بی تو تک و تنهام عزیزم
اگه تو نباشی می میرم....
 
نامه رو تا تهش بخون
گریه نکن طاقت بیار
نامه رو خط خطی نکن
دو جمله رو هم دووم بیار
باور نکن یه بی وفام
نامه میذارم و میرم
نه ،
قسمت زندگی اینه
به کی بگم مسافرم...
 
سهم من از تو دوری
تو لحظه های بی کسیم
قشنگی قسمت ماست
که ما به هم نمی رسیم.......
 
من میرم ولی باز ،تو بدون همیشه
یاد تو از خاطر من، فراموش نمیشه
گل من خوب می دونی،
بی تو تک و تنهام عزیزم
اگه تو نباشی می میرم....
 
همیشه زنده می مونه با یاد تو ترانه هام
منو ببخش اگه بازم ، اشکام چکید رو نامه هام
دیگه تموم شد فرصت ، خاطره هام پیشت باشه
تموم خاطرات خوش ، خدانگهدارت باشه........
 

بی نشون
چند روزه نگاهت سرده
دیگه باورم نداره
چند روزه نگاهت سرده
دیگه باورم نداره
چند روزه دستای سردت
دستام و تنها میذاره
چند روزه پلک چشمام
روز و شب نفس می باره
می باره
هر شبم شباش زیاده
چشماشو رو هم میذاره
اگه قلب تو سیاهه
قلب من روشن و نوریست
اگه قلبت دل سنگه
واسه من سنگ صبوری
فکر می کردم تو همیشه مهربونی
میرم اونجا بی تو باشم
بی خداحافظ بی نشونی
خدا نشونشو از کی بگیرم
دارم دق می کنم بزار بمیرم
آخه هنوز دلش از جنس سنگه
هنوز دلم واسه دلتنگی تنگه
چطور دلش اومد از پا بیافتم
بهش نازک تر از گل هم نگفتم
باور ندارم منو تنها میزاره
دلم واسش یه زره شد اما دیگه نیست
لعنت به تو ای دست سرد روزگار
حالا فقط من موندم و این چشای خیس
هر چی به من بگی واست همون میشم
فقط یه بار دیگه بیا دستمو بگیر
ای دل صبور و بی کس من
اون نمیاد دیگه پیشت بهونه نگیر
این آهنگو برای دوست گلم عسل اینجا مینویسم که مجید رو خیلی خیلی خیلی ... دوست داره و بارها با آهنگاش گریه کرده و هر روز بارها و بارها غم ها و دلتنگی هاشو با مجید تقسیم می کنه
یکی بود یکی نبود زیر گنبد کبود
شکایت از دلم دارم متهمه به عاشقی
دلی که پر کشیدو رفت اما هنوز تو عاشقی
این دل زندونی من مجرم بند اوله
چی بگم از کجا بگم فقط شکایتوگله
عاشقتمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
 
 
 
 
 
 
 
قسمت نشد ببينمت خدانگهداري كنم
 
فرصت نشد بمونم و ازتو نگهداري كنم
 
گفتم اگه ببينمت دل كندنم سخته برات
 
اگه يه وقت بگي نرو رفتن پر از درده برات
 
گفتم صداتو نشنوم نديده از پيشت برم
 
پشت سرم زاري نكن چي كار كنم مسافرم
 
من ميرم ولي باز تو بدون هميشه
 
ياد تو از خاطر من فراموش نميشه
 
گل من خوب ميدوني بي تو تك وتنهام
 
عزيزم
 
اگه تو نباشي ميميرم
 
نامه رو تا تهش بخون
 
گريه نكن گريه نكن طاقت بيار
 
نامه رو خط خطي نكن يه جمله رو هم دووم بيار
 
باور نكن يه بي وفا نامه ميزارم و ميرم
 
نه قسمت زندگيم اينه
 
به كي بگم مسافرم
 
سهم من از تو دوريه تو لحظه هاي بي كسي
 
قشنگيه قسمت ماست كه ما بهم نميرسيم
 
من ميرم ولي باز تو بدون هميشه
 
ياد تو از خاطر من فراموش نميشه
 
گل من خوب ميدوني بي تو تك وتنهام
 
عزيزم
 
اگه تو نباشي ميميرم
 
هميشه زنده ميمونم با يادت و ترانه هات
 
منو ببخش اگه بازم اشكام چكيد رو نامه هات
 
ديگه تموم شد فرصتم خاطره هام پيشت باشه
 
تمومه خاطره هاي خوش
 
............ خدا نگهدارت باشه
 
 

هیچ نظری موجود نیست: