۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

عجيب ترين وصيت نامه‌ها!!

 



حضور در مراسم تشييع جنازه خود:

 
 
انجل پانتوجا، جوان 24 ساله آمريكايي، وصيت كرده بود كه پس از مرگش در مراسم تشييع جنازه خود حضور داشته باشد. مادر آنجل از مسئولين غسال خانه خواسته بود تا آخرين آرزوي پسرش را بر آورده كنند. به اين ترتيب آنها براي اجراي وصيت عجيب اين جوان، او را به حالت موميايي در آوردند تا بتواند ايستاده در طول مراسم تشييع جنازه در كنار تابوت خود قرار بگيرد و مهمانان با او وداع كنند. پس از مراسم تشييع جنازه وي را در تابوت قرار دادند و دفن كردند. 
  

ارثيه 12 ميليون دلاري براي سگ: 
 

هلمسلي، يكي از ميليادر ها ي معروف آمريكايي قبل از مرگش در سن 87 سالگي براي سگ خود، ترابل، 12 ميليون دلار ارث باقي گذاشت تا اين سگ بتواند تا آخر عمر به زنگي اشرافي خود ادامه بدهد. اما جالب اين جاست كه اين زن ميليادر در مورد نوه هاي خود اين قدر دست و دل باز نبوده است. وي دو تن از آنها را از ارث محروم كرده و براي دو نو ه ي ديگرش تنها 5 ميليون دلار ارث گذاشته است، آن هم به شرط اينكه حداقل يك بار در سال به قبر پدر خود ( تنها فرزند هلمسلي) سر بزنند. او همچنين وصيت كرده كه پس از مرگ ترابل، جسد او را در كنار قبر خودش دفن شود. 
  

330 هزار پوند براي همسر به شرط اينك هر روز يك نخ سيگار مصرف كند:
 
 

همسر برات هرگز اجازه نمي‌داد كه شوهرش سيگار مصرف كند، او هم به تلافي اين كار همسرش، وصيت كرد كه 330 هزار پوند به همسرش برسد به شرط اينكه او هر روز يك نخ سيگار مصرف كند. 
   
   
وقف همه ي دارايي براي ساخت يك كتابخانه ضد زن! 
 

 
ايوا زينك به قدري از زنان متنفر بود كه قبل از مرگش در سال 1930، وصيت كرد كه تمام دارايي اش وقف ساخت كتابخانه اي شود كه در آن كتاب هاي هيچ يك از نويسندگان، ناشران و مترجمان زن وجود نداشته باشد، تمام كاركنان مرد باشند و بر سر در آن عبارت " ورود زن ها ممنوع " نوشته شود. اما يكي از دختران زينك مانع از اجراي اين وصيت پدرش شد. 
  

همه ثروت براي همسر به شرط اينكه مجددا ازدواج كند: 
 

در سال 1841 هنريچ هين يك شاعر آلماني با اوژني ميرات ازدواج كرد و در وصيت نامه خود تمام ثروت و دارا يي اش را از آن همسرش كرد به اين شرط كه پس از مرگ هين، او دوباره ازدواج كند. 
وقتي از او پرسيدند كه چرا چنين شرطي گذاشتي جواب داد: "در اين صورت حداقل يك مرد از مرگ من افسوس خواهد خورد ". هين در سال 1856 فوت كرد.

   
سوزاندن جنازه و فرستادن خاكستر آن به فضا:
                               

رادنبري، خالق مجموعه تلويزيوني" استار ترك "، به قدري داستان ها علمي تخيلي و فضا نوردي را دوست داشت كه وصيت كرد پس از مرگش جسد او سوزانده شود و خاكستر آن به فضا فرستاده و در آنجا پراكنده شود. در سال 1997 آرزوي او بر آورده شد و خاكستر او با يك ماهواره اسپانيايي به فضا فرستاده و در آنجا پخش شد.

   
هر روز يك شاخه گل براي همسر:
 

 جك بني و سايد ماركس عاشقانه يكديگر را دوست داشتند، اما پس از 48 سال زندگي مشترك، جك در سال 1974 فوت كرد. جك پيش ار مرگش با يكي از گل فروشي ها محل سكونت خود به توافق رسيده بود تا او پس از مرگ جك، هر روز يك شاخه گل رز قرمز براي همسرش ببرد. 
  

اهدا دستگاه تنظيم كننده ضربان قلب به يك سگ:
 
  
دوروتي ادوارد قبل از مرگش وصيت كرد كه دستگاه تنطيم كننده ضربان قلب او را به يك سگ اهدا كنند. پس از مرگ دوروتي، خانواده ي او به وصيتش عمل كردند. اين دستگاه از داخل بدن او برداشته شد و تحت اختيار دانشكده دام پزشكي جورجيا قرار گرفت تا آن را به يك سگ اهدا كنند.. آنها نيز اين دستگاه را درون بدن سگي به نام سانشاين كه از ناراحتي قلبي رنج مي‌برد، كار گذاشتند

 

 



هیچ نظری موجود نیست: