۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

سپیده رئیس سادات از نزدیک

 
سپيده رئيس سادات در سال 1359 در تهران به دنيا آمد. چهار، پنج ساله بود که درک و علاقه او نسبت به موسيقي اصيل و آواز خوشش مورد توجه فرود گرگين پور قرار گرفت و از آن زمان آواز و نواز بزرگان موسيقي ايران (بنان، عبادي، پريسا ، شجريان، ...) او را شيفته موسيقي اصيل نمود.
 
پدر و مادرش پيوسته و در کليه مراحل آموزش موسيقي يار و همراهش بوده و با توجه به علاقه و عشق وي به موسيقي از هرگونه کمک و کوشش براي فراگيريهايش در زمينه موسيقي فروگذار نکردند.
 
از نه سالگي آموزش رديف آوازي به روايت محمود کريمي را نزد خانم پريساجواد لشگري و ميلاد کيايي کوشيد. آغاز نمود و همزمان در فراگيري و اجراي تصنيفهاي سنتي زير نظر
 سپيده رئيس سادات
 
سلفژ غربي را نزد ايرج برخوردار فرا گرفت و نواختن سه تار را نزد ارشد تهماسبي و مسعود شعاري آغاز نمود.
 
در شانزده سالگي راهنماييهاي پرويز مشکاتيان پيوند او را با موسيقي بيش از پيش هماهنگ ساخت و براي نخستين بار اثر کنچ صبوري را با آهنگسازي پرويز مشکاتيان و همخواني علي رستميان اجرا نمود. در همان سال کنسرتي به مدت پنج شب در فرهنگسراي نياوران با گروه نوروز برگزار کرد. در سال 1377 خورشيدي در رشته گرافيک از هنرستان آزادگان فارغ التحصيل گرديد و در سال 1381 خورشيدي موفق به دريافت ليسانس در رشته نقاشي شد.
 
از سال 1382 در دانشکده ادبيات و فلسفه دانشگاه بولونيا در ايتاليا در رشته موزيکولوژي به تحصيل پرداخت و از همان سالها به ديدار محمدرضا لطفي شتافت که در آن زمان در کشور سويس اقامت داشت. استاد لطفي با دلسوزي فراوان اصول و ظرافتهاي آوازي را به او آموخت.
 
در ايتاليا با اجراي کنسرتهاي متعدد با آهنگسازان ايراني و غير ايراني در آشنايي بيشتر مردم آن مرز و بوم با موسيقي ايراني کوشش نمود.
 
 
 
 
 
 
 
 
.

هیچ نظری موجود نیست: