۱۳۸۸ آذر ۱۱, چهارشنبه

چپ دستان معروف دنيا

 

چپ دستان معروف دنيا

افراد چپ دست نسبت به افراد راست دست ویژگی های خاصی دارند که در بعضی موارد باعث تبدیل شدن آنها به یک نابغه می شود. روزنامه تایم در فهرست « ترین های» خود این بار فهرستی از «چپ دست» های معروف جهان را آورده که خواندن آن خالی از لطف نیست. در این فهرست افراد مختلف در زمینه های هنری، فرهنگی، سیاسی و علمی جزء مشهورترین چپ دست ها قرار گرفته اند که این خصوصیت را دلیل موفقیت آنها نام می برد. جالب است بدانید 23 مرداد به عنوان «روز چپ دست ها» در سرتاسر جهان شناخته شده است.

باراک اوباما


در 100 سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا به چپ بیشتر گرایش داشته البته نه در سیاست بلکه در داشتن افراد چپ دست. در فهرست افراد سیاسی چپ دست آمریکا نام های زیادی به چشم می خورد که باراک اوباما یکی از آنهاست. علاوه بر او جیمز گارفیلد، هربرت هوور، هنری ترومن، رونالد ریگان، جورج بوش و بیل کلینتون هم جزء چپ دست های سیاستمدار آمریکا بوده اند. تابه حال از خودتان پرسیده اید که چرا چپ دست ها بیشترین رای را می آورند. کارشناسان می گویند چپ دست ها توانایی بیشتری برای مهارت های زبانی دارند که این مساله به آنها برای فعالیت های سیاسی کمک زیادی می کند.


بیل گیتس


نام ثروتمندترین مرد جهان را حتماً به خاطر دارید. بیل گیتس برای بسیاری از آمریکایی ها نماد غرور و افتخار است. اگر فکر می کنید که ثروت بیل گیتس با چپ دست بودنش ارتباط نزدیکی دارد، چندان اشتباه نکرده اید. دانشمندان عقیده دارند ذهن چپ دست ها از خلاقیت بیشتری برخوردار است. آنها استعداد زیادی برای تبدیل هر چیز بی اهمیتی به پول دارند. نگاهی به بیل گیتس بیندازید. دارایی 57 میلیارد دلاری او در دست های چپش پنهان است.


ناپلئون بناپارت


ناپلئون بسیار باهوش و باتدبیر بود و در سایه لیاقت و کاردانی شخصی توانست فرانسه را از هرج و مرج بعد از انقلاب نجات داده و متحد کند. به دانشمندان احترام می گذاشت و جملات قصار او مشهور است. علاوه بر اینکه به نبوغ نظامی شهره بود، به دلیل مجموعه قوانین حقوق مدنی که در سال 1804 وضع کرد و به قوانین ناپلئون مشهور شد امروزه مورد توجه است.


لئوناردو داوینچی


این نقاش ایتالیایی یکی از چپ دست های معروفی است که علاوه بر نقاشی، اختراع های زیادی را به ثبت رسانده است. نکته خواندنی در مورد این نقاش بزرگ نحوه نوشتن خاص اوست. لئوناردو می توانست از چپ به راست بنویسد. تاریخدانان در مورد این نوع نوشتن که تنها با آینه قابل خواندن است، نظرات متفاوتی دارند. برخی اعتقاد دارند او سعی داشت مردم را در خواندن آثارش دچار مشکل کند و به این ترتیب ارزش آثارش را بالا ببرد اما این حرف ها در مورد چنین هنرمند بزرگی تا اندازه ای بی انصافانه است زیرا اولین چیزی که در مورد این نوع نوشتن به ذهن می رسد، چپ دست بودن داوینچی است.


ارسطو


فیلسوف بزرگ یونانی جزء چپ دست های معروف جهان است که همه او را به خوبی می شناسند. او در زمینه روش تحقیق علمی، فیزیک و ستاره شناسی آثار متعددی دارد که تاثیر زیادی در دانش مدرن دارند. نظرات فلسفی ارسطو تاثیر زیادی روی فیلسوفان بعد از او گذاشته است. یکی از این فیلسوفان متفکر چپ دست آلمانی فردریش نیچه است. نکته جالب توجه اینجاست که آثار اولیه علم و فلسفه غرب بیشتر با دست چپ نوشته شده است.


انیشتین


نابغه بزرگ تاریخ، انیشتین هم جزء یکی از چپ دست های معروف در این فهرست قرار گرفته است. در زمان تولد، مادر آلبرت به خاطر اینکه سر او بسیار بزرگ بود و حالتی عجیبی داشت بسیار نگران بود. هرچند که با رشد او، کم کم بزرگی سرش کمتر به چشم می آمد. یکی دیگر از مشهورترین جنبه های کودکی انیشتین این است که او خیلی دیرتر از بچه های معمولی صحبت کردن را آغاز کرد. طبق ادعای خود انیشتین، او تا سه سالگی حرف زدن را آغاز نکرده بود و بعد از آن هم حتی تا سنین بالاتر از 9 سالگی به سختی صحبت می کرد با این وجود این چپ دست با سر بزرگش تبدیل به یکی از ماندگارترین چهره ها شد.

از دیگر چپ دستان معروف دنیا

ماهتما گاندی

جولیا رابرتز

جان اف کندی

جیم کری

بوش پدر

بوروس ویلیس

آنجلینا جولی

چارلی چاپلین